Elke set eindigt wanneer een speler 16 punten bereikt. Als de score gelijk is op 15, gaat het spel door tot één speler een voorsprong heeft van twee punten en wint daarmee de set. Er moeten twee sets worden gewonnen om het spel te winnen (beste van 3 sets).

Het Veld

De baan wordt gebruikt voor zowel dubbelspel als enkelspel
Opmerking: de intermediumzone komt overeen met de afstanden van T-lijnen op een tennisbaan.
De totale baan komt overeen met de afmetingen van een dubbel tennisbaan in de lengterichting.

De afstand tussen aanvals- en serveerlijn is 3 meter.
De spelers wisselen na elke set van kant om gelijke spelomstandigheden (wind en licht) te garanderen. Als een derde set (tiebreak) wordt gespeeld, dan wisselen beide partijen na elke 6 punten van veld.

De verscheidenheid aan opties voor het markeren van een Speed Badminton-baan is de sleutel voor het spelen van het spel op elke baan oppervlak, waardoor elke school Speed Badminton als onderdeel van het curriculum kan hebben. Op een harde ondergrond (bijv. asfalt) kunnen de banen worden getekend met krijt of een Speedminton® Easy Court kan op de ondergrond worden geplakt.
Het kan ook worden gebruikt bij het spelen op gras of in het zand. Speedminton® kegels zijn ideaal voor lessen bij scholen en trainingsoefeningen, maar kan vervangen worden door andere pylonen. Een tennisbaan kan eenvoudig worden gekeerd in twee Speed ​​Badminton-velden door gewoon rubberen lijnen toe te voegen en het net neer te halen.

De Service

De spelers trekken om te beslissen wie als eerste serveert. Service wisselt dan af na elke drie punten. Elke dienst telt. Bij een gelijke stand van 15-15 wordt de service na elk punt afgewisseld. De server moet in de
back court (serveerzone) zonder de serveerlijn of denkbeeldige serveerlijn te overschrijden deel van de voet. De verliezende partij begint altijd met de eerste service in de volgende set. De service moet zijn onder de heup gespeeld.

Punten Scoren

Elke rally telt; het moet echter worden herhaald in onduidelijke situaties. Punten worden toegekend in de volgende gevallen:

  • Servicesfout
  • Speeder™ landt buiten het veld (als een speler een Speeder™ van buiten het veld terugspeelt,
    het spel gaat verder)
  • Speeder™ valt op de grond
  • Speeder™ landt op de baan (of op een van de lijnen) en kan niet worden geretourneerd
  • Lichaamscontact met de Speeder™

Dubbelspel

De serverende speler moet serveren in het achtervak/de serveerzone.

Volgorde en positie op de baan

Na het serveren kan de Speeder™ vanuit elke positie worden geraakt door beide spelers van de terugkerende partij. Het winnen partij van de laatste set (of de terugkerende partij na de trekking aan het begin van elk spel) moet aankondigen wie respectievelijk de aanvaller en de back court-speler zal zijn voordat de volgende (of de eerste) set begint.

Volgorde van serveren

Het recht om te serveren verandert na 3 opeenvolgende opslagen…

  1. …van Speler 1 van partij A…
  2. …naar de aanvaller (Speler 1) van terugkerende partij B, die dan de serverende/backcourtspeler is…
  3. …to Player 2 of party A…
  4. …to Player 2 of party B…
  5. …and back to the first server, etc.

De spelers moeten in deze volgorde serveren tijdens het spel. Om te bepalen wie als eerste mag kiezen om te serveren of aan welke kant de speler wil staan moet er een toss uitgevoerd worden. Als een spelere een eerste of tweede set verloren heeft dan mag deze speler de volgende set beginnen met serveren.

Positioneringsfouten bij de service, de return of tijdens de rally

Het is een fout als de speler op het achterveld een deel van zijn voet naast de basislijn voor de voet van de partner plaatst
op het moment dat de Speeder™ wordt geraakt.
Als de aanvaller op dat moment een deel van zijn voet naast de basislijn achter de voet van de partner plaatst
van het raken van de Speeder™ is ook een fout.